Jeśli prowadzicie jednoosobową działalność gospodarczą, stajecie się twarzą własnej firmy. Dlatego to, jak prezentujecie swoją osobę, będzie miało znaczny wpływ na to, jak postrzegana będzie wasza firma a także jakość oferowanych przez was usług. Z tego powodu należy dobrze się przygotować pod względem nienagannej prezencji, a także materiałów promocyjnych.
Jak wypromować swoją działalność?
Warto zacząć od Internetu. Stwórzcie na Facebooku stronę waszej firmy i regularnie dodawajcie do niej nowy, interesujący kontent. Ponadto warto zaopatrzyć się w szereg artykułów promocyjnych. Nie mogą być to jednak rzeczy bezużyteczne. Ulotki każdy za chwilę wyrzuci, na plakaty większość osób nie zwraca uwagi, o ile akurat nie poszukuje reklamowanego produktu czy usługi. Aby reklama była skuteczna, musi być często widoczna. Przygotujcie długopisy, notesy, bloczki, nośniki pamięci z logo waszej firmy i waszym nazwiskiem. Zdobycie takich materiałów nie jest trudne. Druk cyfrowy to usługa dostępna w każdym większym punkcie ksero i w absolutnie każdej drukarni. Nie wzbraniajcie się przed dowcipną reklamą, chociażby chwytliwym sloganem czy zabawną ilustracją w Internecie czy w formie naklejki. Macie samochód? Wasi znajomi i rodzina również? Namów ich na umieszczenie jednej z nich na aucie! Specjalne naklejki przeznaczone do przylepiania do karoserii są również dostępne w raczej przystępnych cenach dzięki wspomnianej wyżej nowatorskiej usłudze, jaką jest druk cyfrowy. Wreszcie, przedmiot doskonały w swojej prostocie, niedrogi, a zmieniający diametralnie sposób, w jaki postrzegają was potencjalni klienci – wizytówka. Wizytówki to symbol prestiżu i profesjonalizmu. Tego się nie wyrzuca jak jakiejś ulotki. Wizytówki mają wartość samą w sobie. Reprezentują człowieka, którego nazwisko zostało na nich wydrukowane. Takie przedmioty się zawsze zachowuje. Kto dostanie waszą wizytówkę, na długo zachowa ja w portfelu i jeszcze nie raz się na nią natknie.
Słowem: nie bójcie się autopromocji i śmiało korzystajcie ze wszystkich dobrodziejstw dostępnych we współczesnym, modernistycznym świecie.